+/- 
Andrea Acosta (CO)
Fanny Adler (FR)
Jérôme Allavena (FR)
Einat Amir (IL)
Meris Angioletti (IT)
Ziad Antar (LB)
Quentin Armand (FR)
José Arnaud Bello (MX)
Pedro Barateiro (PT)
Haizea Barcenilla Garcia
Liliana Basarab (RO)
Charlotte Beaurepaire
& Franck Gouéry
(FR)
Louidgi Beltrame (FR)
 Davide Bertocchi (IT)
Patrick Bock (US)
Kim Seob Boninsegni
& Danaé Panchaud
(KR, CH)
Gaëlle Boucand (FR)
Guillaume Bruère (FR)
Davide Cascio (CH)
Alex Cecchetti (IT)
Hsia-Fei Chang (TW)
Elisabeth S. Clark (UK)
Isabelle Cornaro (FR)
Marcelline Delbecq (FR)
Detanico / Lain (BR)
Emma Dusong (FR)
 Andreas Fogarasi (AT)
Adriana García Galán (CO)
Niklas Goldbach (DE)
Isa Griese (DE)
Alice Guareschi (IT)
André Guedes (PT)
Ramiro Guerreiro (PT)
k.g. Guttman (CA)
Morten Norbye Halvorsen (NO)
Louise Hervé & Chloé Maillet
Emily Joyce (US)
Agnieszka Kurant (PL)
Anthony Lanzenberg (FR)
Adriana Lara (MX)
 Seulgi Lee (KR)
Christelle Lheureux (FR)
Jaime Lutzo (US)
Marie Maillard (FR)
Benoît Maire (FR)
Anne-Laure Maison (FR)
Benjamin Lee Martin (US)
Olive Martin (BE)
Ariane Michel (FR)
Nicolas Milhé (FR)
Wagner Morales (BR)
Charlotte Moth (UK)
Estelle Nabeyrat (DE)
Jorge Pedro Nùñez (VE)
 Gerald Petit (FR)
Fabrice Pichat (BE)
Emilie Pitoiset (FR)
Noëlle Pujol (FR)
Samir Ramdani
& Serge Stephan
(FR)
Emilie Renard (FR)
Julia Rometti
& Victor Costales
(FR, EC)
Matteo Rubbi (IT)
Jorge Satorre (MX)
Denis Savary (CH)
Charlotte Seidel (DE)
Jiří Skála (CZ)
 Axel Straschnoy (AR)
Koki Tanaka (JP)
Iris Touliatou (GR)
Gilles Toutevoix (FR)
Adam Vackar (CZ)
Stéphane Vigny (FR)
Apichatpong Weerasethakul
& Chaisiri Jiwarangsan
(TH)

Une proposition de/
Curated by Claude Closky


Documentation photo
 



 












Ça & là   -  10 avril - 21 mai, une exposition à la Fondation d'entreprise Ricard et au-delà , avec le Pavillon Neuflize OBC, Laboratoire de création du Palais de Tokyo (Paris)
 This & There   -  April 10th - May 21th, an exhibition at the Fondation d'entreprise Ricard and beyond , with the Pavillon Neuflize OBC, Palais de Tokyo Laboratory for Creation (Paris)
 

Email aux participants

La Fondation d’entreprise Ricard (Paris) consacre une exposition au Pavillon pour fêter son dixième anniversaire. Ange Leccia et Christian Merlhiot, les créateurs et porteurs de ce laboratoire dédié à la création plastique contemporaine, m’ont confié sa conception.

Pour cette mission, au lieu de définir des règles, un thème, un jeu, un mode d’accrochage, un médium privilégié, une architecture, etc., j’ai cherché au contraire à préserver la liberté de chacun, et à mettre en avant son action : celle des artistes invités à montrer leur travail dans une exposition collective incluant un nombre exceptionnellement important de participants, celle d’Ange Leccia et Christian Merlhiot qui ont mis entre mes mains une partie de l’histoire du Pavillon, la mienne, qui suis associé à cette histoire après-coup.

Je souhaite que cette volonté se manifeste dans les deux réseaux de relations produits par les œuvres présentées : dans le rapport que les œuvres entretiendront les unes avec les autres d’une part, et dans leur rapport avec le public d’autre part. Une particularité de cette exposition est que les cent résidents du Pavillon des dix dernières années ne sont pas tous des artistes plasticiens et n’exposent pas tous d’œuvres.

Pour constituer ces relations, rassembler les très nombreux travaux dans l’espace neutre de la Fondation d’entreprise Ricard risque d’être normatif, l’accumulation de travaux appauvrissante. Les salles ne permettront pas au public d’avoir une perception spécifique de cent propositions singulières. Il sera également difficile de présenter les projets si la miniaturisation des productions ou leur superposition n’est pas le résultat d’une décision, mais l’effet d’une contrainte.

À la place d’un accrochage à la Fondation, j’ai invité les participants à montrer ou remontrer un travail, une intervention, dans le lieu ou sur le support de leur choix, par exemple dans l’espace urbain, dans la presse, sur internet, dans un espace privé accessible au public, sur un t-shirt, avec un haut-parleur, un téléphone, un écran, etc. À l’intérieur de limites qui sont donc essentiellement d’ordre temporel, le temps de l’exposition. Quelques œuvres pourraient même être isolées géographiquement, loin de Paris, exposées et invisibles.

Il ne s’agit pas d’énumérer tous les espaces possibles où une œuvre peut être vue, mais de montrer comment l’environnement investi par le travail rend sa présence/son action pertinente. Le titre de la manifestation est « Ça & là », en anglais « This & There ». Il insiste sur le couple objet (ou action) et place, tout en jouant avec les expressions délibérément irrésolues « çà et là » et « ceci cela », en anglais « this and that » et « here and there ».

Cette expérience poursuit les réflexions d’artistes, de critiques, de curators sur la place de l’art au sens figuré à partir de la place qu’il occupe au sens littéral. Créer une pièce pour un lieu particulier semble provoquer davantage de sensibilité à l’art et à son environnement... Des explorations très intéressantes ont été menées par des organisations comme Site (Santa Fe, et leur récente exposition « March 2012 » en hommage à « March 1969 » de Seth Siegelaub), la Galerie Extérieure (Paris, depuis 2006), Artangel (Londres, depuis 1992), le Museum in Progress (Vienne, depuis 1990),
la Galerie 1-37 (Paris, 1972), des mouvements comme Fluxus, l’Internationale situationniste, Gutai, Dada au Cabaret Voltaire, et de nombreux artistes comme Akram Zaatari avec Hashem el Madani - Itinerary (2007), Thomas Hirschhorn et ses constructions temporaires dans l’espace public, Gianni Motti et ses « GM Assistant » qui parcourent le monde (1997), Boris Achour avec ses Actions-peu (1993-1997), Marylène Negro avec ses emballages de produits alimentaires (Très bon - bon - acceptable - insuffisant - très insuffisant, 1992), General Idea avec leurs affichages « Aids » (années 1980), Jiri Kovanda avec ses installations miniatures dans l’espace public (Une petite boîte pleine de fleurs de rhododendrons secs rouges, une autre pleine de fleurs de rhododendrons secs blanches, 1981), Lotty Rosenfeld avec ses «Art Actions» (Crosses marked over the Panamerican Highway, Chile, 1981), Stephen Shore avec la mise en circulation de cartes postales autoproduites, Gordon Matta-Clark avec son Fresh Air Cart (1972), Mierle Laderman Ukeles avec Maintenance Art! (1969), Roelof Louw avec ses 20 Wedge Shaped Cast-Iron Blocks (1969), Robert Barry avec Closed Gallery Piece (1969), Lee Lozano avec General Strike Piece (1969), Daniel Buren avec ses affichages sauvages (fin 1960), Jan Dibbets avec son geste du pouce les 9, 12 et 30 mai 1969, etc.

C’est aussi l’occasion de remettre en cause certains usages, certains présupposés, comme l’atemporalité de l’œuvre qui est placée dans l’espace public, et l’autorité qui va avec, ou inversement l’occultation de l’épaisseur du temps et de la perception de l’art dans les expositions événementielles assujetties aux impératifs de la communication et de la billetterie.

Concrètement, « Ça & là » consistera en un dialogue d’interventions et d’actions continues et discontinues à voir/percevoir dans différents environnements, du 10 avril au 21 mai 2012.

Les maquettes des pages du catalogue de l’exposition, sans images, seront affichées dans les salles de la Fondation pour donner aux visiteurs les informations utiles sur les propositions et leurs localisations matérielles ou immatérielles. Un plan sera offert, un autre accessible sur internet. Il n’y aura pas de blog, de chaîne YouTube, de page Facebook, d’appli iPhone développés pour communiquer sur la manifestation (mais ces plates-formes sont disponibles pour les participants qui souhaitent les investir).

La publication paraîtra le dernier jour, le 21 mai 2012. Elle montrera chaque œuvre et le principe de l’«accrochage» de façon très simple, en s’appuyant sur la structure binaire des pages du livre : au recto, une photographie du lieu de l’intervention avant, au verso, une photographie après. La première en pleine page, à fond perdu, la seconde encadrée par le blanc de la page, pour évoquer l’opposition entre un environnement impossible à saisir dans sa totalité et une intervention particulière, déterminée.

La publication présentera uniquement des photos in situ et leurs légendes (pas de texte pour résumer le propos des artistes). Pour préserver une cohérence iconographique, indispensable pour appréhender les travaux participant à l’exposition dans leur diversité, je prends, lorsque c’est possible, les photographies moi-même. Ces images constituent en quelque sorte les introductions du commissaire d’exposition aux travaux présentés.

Email to the participants

The Fondation d’entreprise Ricard (Paris) hosts an exhibition to celebrate the tenth anniversary of the Pavillon. Ange Leccia and Christian Merlhiot, creators and leaders of this laboratory dedicated to contemporary visual arts, have invited me to curate it.

For this mission, rather than defining rules, a theme, an architecture, a spatial design, a method of installation or a privileged medium, I have sought to preserve the freedom of each of the invited artists — and those associated — and to highlight their action:
- that of the former residents, invited to show their work in a group exhibition with an unusually large number of participants;
- that of Ange Leccia and Christian Merlhiot who have entrusted me, for this tenth anniversary, with the task of rendering a part of the Pavilion’s history;
- my own, as an actor who is retroactively associated with this history.

I aim to make this intention visible through the two type of relationships induced by the works presented. On one hand, the relationships of the works between themselves, and on the other, with the public. A special feature of this project is that the one hundred residents who stayed at the Pavillon over these last ten years do not all have a material production as such.

To create these two networks, I was concerned that bringing together a very large number of works in the neutral space of the Fondation d’entreprise Ricard might end up being too normative, that the accumulation of works would result in the impoverishment of all. Moreover the concentration would not allow the public to experience each proposition individually. And for those artists who are not interested in miniaturization, superposition, or dispersion, it will be difficult to work...

Instead of a presentation within the Foundation itself, I have invited the participants to show an existing work or a creation, to make an intervention in the space and media of their choice, for example in the urban space, in the press, on the web, in a private flat which the public could access, on a t-shirt, with a loudspeaker, by phone, on a screen, etc. within the limits that are mainly time related, ie. the duration of the exhibition. A certain number of geographically isolated works, exhibited but invisible, outside of Paris and further afield — participate in the global conception of the exhibition and contribute to its relevance as a whole.

The intention here is not to list all the possible spaces where a work can be seen, but to show how the environment invested by the work makes its action pertinent. The title of the exhibition is ‘This & There’. It focuses on the pairing of object (or action) and place. It also plays upon two common and voluntarily imprecise expressions ‘This and that’ and ‘Here and there’.

This exhibition furthers the investigations of artists, critics, and curators about the place for art in the figurative sense, through its placement in the literal sense. Creating a work for a specific space or context seems to provoke a stronger sensitivity to art and to its surroundings...
Interesting projects have been developed by organizations such as Site (Santa Fe, and their recent exhibition ‘March 2012’, in homage to Seth Siegelaub ‘March 1969’), La Galerie Extérieure (Paris, since 2006), Artangel (London, since 1992), the Museum in Progress (Vienne, since 1990), the Galerie 1-37 (Paris, 1972), movements like Fluxus, the International Situationiste, Gutai, Dada at the Cabaret Voltaire, and many artists such as Akram Zaatari with Hashem el Madani - Itinerary (2007), Thomas Hirschhorn and his temporary constructions in public spaces, Gianni Motti and his ‘GM Assistant’ who travel the world (1997), Boris Achour and his Actions-peu (1993-1997), Marylene Negro and her food wrapping (Very Good - Good - Good Enough - Not Good Enough - Not Good At All, 1992), General Idea and their ‘Aids’ billboards (1980s), Jiri Kovanda and his tiny installations in the city (A small box full of dried red rhododendrons, another full of dried white rhododendrons, 1981), Lotty Rosenfeld and her ‘Art Actions’ (Crosses marked over the Panamerican Highway, Chile, 1981), Stephen Shore distributing self-produced post cards in local shops, Gordon Matta-Clark and his Fresh Air Cart (1972), Mierle Laderman Ukeles with Maintenance Art! (1969), Roelof Louw with his 20 wedge shaped cast-iron blocks (1969), Robert Barry with Closed Gallery Piece (1969), Lee Lozano with General Strike Piece (1969), Daniel Buren with his stripe flyposting (‘Affichages Sauvages’, 1960s), Jan Dibbets with his thumb gesture on May 9, 12 and 30 in 1969, to mention but a few.

This is also a way to question habits and preconceptions, such as the immutable character of art pieces installed in a public space, and the authority that comes with it. Or, inversely, the (deliberate) concealment of the substance of time and the experience of art in events subordinated to communication and box-office imperatives.

Concretely, ‘This & There’ will confront works and interventions that can be seen/perceived in a continuous or discontinuous way, in many different contexts, from April 10 to May 21 2012.

The layouts in preparation from the pages of the exhibition catalog, without images, will be pinned on the Foundation walls to provide the visitors with the useful information about the works along with their locations. A paper map will be distributed to the public. The addresses of the works will also be available via internet. Blogs, YouTube channels, Facebook walls, iPhone apps will not be used to publicize the show but these platforms are available for the participants who may wish to appropriate them.

The publication will be released on May 21 2012, the last day of the exhibition. It will present each piece and the manifestation principle in a very simple way, by using the binary structure of the book: on one side of the page, a photograph of the space taken before the intervention; on the other side a photograph taken afterwards. As part of the ‘bigger picture’, photographs of the contexts in which the works are presented will be full page, edge-to-edge, bleed-out reproductions. As a point of view within this context, visual documentation of the works presented will be reproduced in smaller format, framed by the white margins of the page.

Only in-situ photographs with their captions will be reproduced. There will be no texts to resume the projects. To maintain a visual consistency, indispensable to understanding the diversity of the pieces involved in the exhibition, I have sought to take the photographs myself. In a sense, these images are my introductions as a curator to the works in the show.

CC
 



















EXPOSITION / EXHIBITION

Du 10 avril au 21 mai 2012
Commissariat de l’exposition :Claude Closky
Coordination :Yan Tomaszewski
Site internet :aaa.closky.online.fr/this&there

Fondation d’entreprise Ricard
Directrice :Colette Barbier
Chef de projet :Antonia Scintilla
Chargée des publics :Julie Robuchon
Régisseur :Pierre Pechon

Pavillon Neuflize OBCLaboratoire de créationdu Palais de Tokyo
Directeur :Ange Leccia
Responsable :Christian Merlhiot
Chargé de production :Tristan Bera
Assistant des artistes :Gérard Quiles



LIVRE / BOOK

Conception :Claude Closky
Coordination :Yan Tomaszewski
Relectures :Nolwenn Chauvin,Madeleine Compagnon

Le livre est édité parPalais de Tokyo SAS
13 avenue du Président Wilson,F-75116 Paris
T +33 1 4723 5401www.palaisdetokyo.com

Diffusion / Distribution:
- France, Belgique, Luxembourget Suisse :Les Presses du réel (Dijon, FR) www.lespressesdureel.com
- United Kingdom :Art Data (Londres / London, UK) www.artdata.co.uk
- Autres pays / Other countries :Idea Books (Amsterdam, NL)www.ideabooks.nl

Prix de vente : 20 euros
ISBN 978-2-84711-050-0Dépôt légal : 2e trimestre 2012
Achevé d’imprimer surles presses de l’imprimerieGrafiche Flaminia à Loreto (Italie)en mai 2012.


 
 

















Partenaires Remerciements / Acknowledgment 
0fr, Paris


Agence de voyage Tours 55, Paris


Association Le Cyclop, Milly-la-Forêt


Bibliothèques municipales de la Ville de Paris : André-Malraux, François-Villon, Hélène-Berr, du Louvre, Parmentier, Rainer-Maria-Rilke


Bibliothèque nationale, Paris


Christie’s, Paris


Cité de Refuge, Paris


colette, Paris


CYI, Paris


Dallas Biennale, Dallas


Dena Foundation for Contemporary Art, Paris


FR66, Paris


 Hôtel Le Meurice, Paris


Galerie Air de Paris, Paris


Galerie Jousse Entreprise, Paris


Groupe Matelsom, Chauray


I.D.O., Paris


Institut finlandais, Paris


Institut polonais, Paris


Jarach Gallery, Venice


Librairie des Alpes, Paris


Maison de Victor Hugo, Paris


MK2, Paris


Mojito Lab, Paris


Musée d’Art moderne de la Ville de Paris


Musée Carnavalet, Paris


 Olympia Bruno Coquatrix, Paris


Palais d’Iéna, Conseil économique, social et environnemental, Paris


Le Petit curieux, Paris


Point Ephémère, Paris


La Poste, Paris


RATP, Paris


Le Reflet, Paris


Retouches Rapides, Paris


Revue 02, Nantes


Revue Mouvement, Paris


Revue Novembre, Genève


Tourexcel AFAT Voyages & Affaires, Paris


 Corinne Abitbol
Martine Aboukaya
Isabelle Alfonsi et Cécilia Becanovic
Annette Alix-Labalette
Hind Amar et Jérôme Mediavilla
Aprèsmidilab
Gérard Audinet
Andrea Aversa
Myriam Barchechat
Eva Barto
Tristan Bera
Marie-Laure Bernadac
Florence Bonnefoux
Patrice Brugère
Corinne et Maryline Brustolin
Jessica Castex
Cécile Cerede
Madany Cheniti
César Chevalier
Marie-Claude Cheville
Jagna Ciuchta
Julien Crépieux
Valérie Da Costa
Arnaud Delbarre
Jean-Paul Delevoye
Blanche de Lestrange
Axel Dibie
Alix Dionot-Morani
Frédéric Druot
Vincent Duclos
Nicolas Durand
Lisa Emprin
Melissa Epaminondi
Ali Fareh
Jennifer Flay
Mesta Fernando
Florence Fontani
Arnaud Fremaux
Amélie Gaulier
Yannick Gauvin
Clayd Genestet
Sophie Godard
 Laurent Godin
Michel Gondry
Laurent Greco
Frédéric Grossi
Claudio Guenzani
Fabrice Hergott
Franka Holtmann
Emery Jacquillat
Irene Joa
Patrice Joly
Jenni Jouppi
Philippe Jousse
Élisabeth Jung
Isabelle Junod
Yo Kaminagai
Elisha Karmitz
Guillermo Krasnopolsky
Sophie Krebs
Jean-Noël Lafargue
Sylvain Lamothe
Stéphanie Laroque
Laurent Laughlin
Jean-Michel Leblanc
Kara Lennon-Casanova
Sarah Lerfel
Jean-Marc Léri
Marcella Lista
Sarah Lustman
Ronan MacDubhghaill
Claudia Mania-Weiss
Philippe Marcel
Thierry Marliac
Gregory Marrec
Florent Martin
Pierre Masson
Mathieu Mercier
Edouard Merino
MimozeM
Claire Moreux
Marie Muracciole
Martine Narradon
Julie Navarro
Marylène Negro
Florence Ostende
 Amilcar Packer
Christophe Pasquet
Cannelle Pdehetazque
Bruno Persat
Klaudia Podsiadlo
Julien Pradels
Marion Prouteau
Bruno Racine
Rafael
Marc Ranger
Anaïs Ravel Chapuis
Red Shoes Production
Vincent Relave
François de Ricqlès
Christophe Ripault
Sylvie Robin
Jeanne-Salomé Rochat
Colette Rousseaux
Stéphane Rozenbaum
Anne Sahin-Bichet
Guillaume Salmon
Loup Sarion
Aline Sylla-Walbaum
Élodie Tavares Piège
Christine Tendel
Giuliana et Tommaso Setari
Meghedi Simonian
Juan-Carlos Soler
Christian Soulabaille
François Taillade
Elodie Tavares Piège
Christine Tendel
Marie et Alexandre Thumerelle
Annabel Vaughan
Mathilde Veyrunes
Céline Viguié
Sophie Vigourous
Nathalie Viot
Anne Vogt-Bordure
Yoann Ximenes
Elsa Werth
Jean-Paul Weuilly
 
 

















Contacts presse :



Fondation d’entreprise Ricard : Antonia Scintilla
tel: 01 53 30 88 02 - email: antonia.scintilla(at)fondation-entreprise-ricard.com
www: fondation-entreprise-ricard.com






Palais de Tokyo : Vanessa Julliard
tel: 01 47 23 54 57 / 06 50 79 63 46 - email: vanessajulliard(at)palaisdetokyo.com
www: le-pavillon-neuflize-obc.com




Depuis 2011, le Pavillon bénéficie du mécénat principal de la Banque Neuflize OBC.




Le Pavillon bénéficie du soutien permanent du Ministère de la Culture et de la Communication, de l’Institut français, des Amis du Palais de Tokyo ainsi que d’un partenariat avec l’École nationale supérieure d’arts de Cergy.



 






 

















Andrea Acosta (www: andreaacosta.info)


Librairies, Paris (FR)
Bookshops, Berlin (DE)

geometry of territory. Photo Andrea Accosta.jpg
 


There is Here with a T, 2011-2012.

Fanzine couleur, 21 x 15 cm, 42 pages.
Color fanzine, 21 x 15 cm, 42 pages.

Acosta, Andrea, ‘There is Here with a T’, 2011-2012. Color fanzine, 21 x 15 cm, 42 pages. ‘This&There’ exhibition. Librairies, Paris, Bookshops, Berlin. Photo Claude Closky (1).jpg
Acosta, Andrea, ‘There is Here with a T’, 2011-2012. Color fanzine, 21 x 15 cm, 42 pages. ‘This&There’ exhibition. Librairies, Paris, Bookshops, Berlin. Photo Claude Closky (2).jpg
Acosta, Andrea, ‘There is Here with a T’, 2011-2012. Color fanzine, 21 x 15 cm, 42 pages. ‘This&There’ exhibition. Librairies, Paris, Bookshops, Berlin. Photo Claude Closky (3).jpg
Acosta, Andrea, ‘There is Here with a T’, 2011-2012. Color fanzine, 21 x 15 cm, 42 pages. ‘This&There’ exhibition. Librairies, Paris, Bookshops, Berlin. Photo Claude Closky (4).jpg
 






 

















Fanny Adler (www: myspace.com/vedettevedette#!/vedettevedette)


Tour Raspail
4, rue Raspail, Ivry-sur-Seine (FR-94200) 

Tour Raspail, 4, rue Raspail, Ivry-sur-Seine (FR-94200). Photo Fanny Adler.jpg
 


Can U See It [Peux-tu le voir ?], 2012.

Spot 2 000 watts, carte Arduino, relais électrique monophasé.
2,000 watt spot, Arduino card, solid-state relay.

Adler, Fanny, ‘Can U See It’, 2012. 2,000 watt spot, Arduino card, solid-state relay. Tour Raspail, Ivry-sur-Seine. Photo Claude Closky (1).jpg
Adler, Fanny, ‘Can U See It’, 2012. 2,000 watt spot, Arduino card, solid-state relay. Tour Raspail, Ivry-sur-Seine. Photo Claude Closky (2).jpg
Adler, Fanny, ‘Can U See It’, 2012. 2,000 watt spot, Arduino card, solid-state relay. Tour Raspail, Ivry-sur-Seine. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Jérôme Allavena (www: jeromeallavena.com)


carousel. Photo Claude Closky.jpg
 


The Fourth Intuition [La Quatrième Intuition], 2012.

http://thefourthintuition.jeromeallavena.com
Gif animé.
Animated Gif.

Allavena, Jérôme, ‘The Fourth Intuition’ [La Quatrième Intuition], 2012. Animated Gif. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Allavena, Jérôme, ‘The Fourth Intuition’ [La Quatrième Intuition], 2012. Animated Gif. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
Allavena, Jérôme, ‘The Fourth Intuition’ [La Quatrième Intuition], 2012. Animated Gif. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Einat Amir (www: einatamir.com)


Paris (FR) 

macarons. Photo Claude Closky.jpg
 


Chorégraphie pour une personne dans les rues de Paris [A One-Person Choreography for the Streets of Paris], 2012.

Flash code, œuvre sonore, macaron, rivière, site internet (www.macaroondance.com), durée variable.
Flash code, sound piece, macaroon, river, web site (www.macaroondance.com), duration variable.

Amir, Einat, ‘A One-Person Choreography for the Streets of Paris]’, 2012. Flash code, sound piece, macaroon, river, web site (www.macaroondance.com), duration variable. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Amir, Einat, ‘A One-Person Choreography for the Streets of Paris]’, 2012. Flash code, sound piece, macaroon, river, web site (www.macaroondance.com), duration variable. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
Amir, Einat, ‘A One-Person Choreography for the Streets of Paris]’, 2012. Flash code, sound piece, macaroon, river, web site (www.macaroondance.com), duration variable. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Meris Angioletti


I.D.O.
9 rue Séguier, Paris (FR-75006) 

I.D.O., Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


'Coro', 2011.

Installation sonore 4 sources, 3 minutes 25 secondes :
Sound installation 4 sources, 3 minutes 25 seconds:
Voix / voices: Tommaso Berardi, Decio Biavati, Massimiliano Bronzetti, Alessandro Prandi, Pietro Todeschini, Manuel Zaniboni. Direction: Elena Sartori.

Angioletti, Meris, 'Coro', 2011. Sound installation 4 sources, 3 minutes 25 seconds. ‘This&There’ exhibition. I.D.O., Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Ziad Antar


 

presse magazine. Photo Claude Closky.jpg
 


Terres de pommes de terre [Land of potatoes], 2012.

Revue Mouvement, Paris, 6 pages.
Paris: Mouvement magazine, 6 pages.

Antar, Ziad, ‘Terres de pommes de terre’ [Land of potatoes], 2012. Revue Mouvement, Paris, 6 pages. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Antar, Ziad, ‘Terres de pommes de terre’ [Land of potatoes], 2012. Revue Mouvement, Paris, 6 pages. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Quentin Armand (www: artegp.com)


Champs Elysées, Paris (FR-75008) 

Champs Elysées, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Edelweiss Kolyma, 2012.

Installation, arbres, tentes rouges, cables métaliques. Dessins préparatoires. Non réalisé.
Installation, trees, red tents, metal cables. Preparatory drawings. Not realized.

Armand, Quentin, ‘Edelweiss Kolyma’, 2012. Installation, trees, red tents, metal cables. Preparatory drawings. Not realized. ‘This&There’ exhibition. Champs Elysées, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















José Arnaud Bello


Dans et entre les espaces de «Ça & là»
In and between the spaces of “This & There”

In and between the spaces of “This & There”. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Approaching an Indescribable Space [Approche dun espace indescriptible], 2012.

Programme musical, stéréo, 63 minutes 17 secondes.
Music program, stereo, 63 minutes 17 seconds.

Arnaud Bello, José, ‘Approaching an Indescribable Space’, 2012. Music program, stereo, 63 minutes 17 seconds. In and between the spaces of “This & There”. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Pedro Barateiro (www: pedro-barateiro.blogspot.com)


 

bouquiniste. Photo Claude Closky.jpg
 


Theory of Speech [Théorie de la parole],
2009.

Conférence donnée par lanthropologue Ronan MacDubhghaill le 18 avril 2012.
Lecture given by the anthropologist Ronan MacDubhghaill April 18 2012.

Fondation dentreprise Ricard, Paris (FR-75008)

Barateiro, Pedro, ‘Theory of Speech’ [Théorie de la parole], 2009. Lecture given by the anthropologist Ronan MacDubhghaill April 18 2012. ‘This&There’ exhibition. Fondation d’entreprise Ricard, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Barateiro, Pedro, ‘Theory of Speech’ [Théorie de la parole], 2009. Lecture given by the anthropologist Ronan MacDubhghaill April 18 2012. ‘This&There’ exhibition. Fondation d’entreprise Ricard, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Haizea Barcenilla Garcia


Musée dArt moderne de la Ville de Paris,
11 avenue du Président Wilson, Paris (FR-75116) 

Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


La Danse. Matisse, 2010-2012

Impression noir et blanc, papier A4, 260 x 390 cm.
Black and white laser print, A4 paper, 260 x 390 cm.

Barcenilla Garcia, Haizea, ‘La Danse. Matisse’, 2010-2012. Black and white laser print, A4 paper, 260 x 390 cm. ‘This&There’ exhibition. Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Barcenilla Garcia, Haizea, ‘La Danse. Matisse’, 2010-2012. Black and white laser print, A4 paper, 260 x 390 cm. ‘This&There’ exhibition. Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Barcenilla Garcia, Haizea, ‘La Danse. Matisse’, 2010-2012. Black and white laser print, A4 paper, 260 x 390 cm. ‘This&There’ exhibition. Musée d’Art moderne de la Ville de Paris, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Liliana Basarab (www: lilianabasarab.com/truths)


Ofr system
20, rue Dupetit-Thouars, Paris (FR-75003) 

magazines. Photo Claude Closky.jpg
 


Beauty mark [Grain de beauté], 2012.

Stylo bille noir, magazines.
Black ballpoint pen, magazines.

Basarab, Liliana, ‘Beauty mark’, 2012. Black ballpoint pen, magazines. ‘This&There’ exhibition. Ofr system, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Basarab, Liliana, ‘Beauty mark’, 2012. Black ballpoint pen, magazines. ‘This&There’ exhibition. Ofr system, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Basarab, Liliana, ‘Beauty mark’, 2012. Black ballpoint pen, magazines. ‘This&There’ exhibition. Ofr system, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
Basarab, Liliana, ‘Beauty mark’, 2012. Black ballpoint pen, magazines. ‘This&There’ exhibition. Ofr system, Paris. Photo Claude Closky (4).jpg
 






 

















Charlotte Beaurepaire & Franck Gouéry (www: afars-danakil.fr)


Asmara, Massawa (Erythrée) 

Asmara (Erythrée). Photo Charlotte Beaurepaire & Franck Gouéry.jpg
 


Silver, Salt, Paper, Bits: Money is Trust [Métal, sel, papier, bits :largent, cest la confiance], 2012.

Affichage sauvage, affiches, impression couleur, 42 x 60 cm.
Flyposting, posters, color print, 42 x 60 cm.

Beaurepaire & Franck Gouéry, Charlotte, ‘Silver, Salt, Paper, Bits, Money is Trust’, 2012. Flyposting, posters, color print, 42 x 60 cm. ‘This&There’ exhibition. Asmara, Massawa (Erythrée). Photo Charlotte Beaurepaire & Franck Gouéry (1).jpg
Beaurepaire & Franck Gouéry, Charlotte, ‘Silver, Salt, Paper, Bits, Money is Trust’, 2012. Flyposting, posters, color print, 42 x 60 cm. ‘This&There’ exhibition. Asmara, Massawa (Erythrée). Photo Charlotte Beaurepaire & Franck Gouéry (2).jpg
 






 

















Louidgi Beltrame (www: fondation-entreprise-ricard.com/expositions/past/2010/louidgi_beltrame/pres/)


sky. Photo dr.jpg
 


Untitled (Magnificent Frigatebirds) [sans titre (Magnificent Frigatebirds)], 2010-2012.

www.magnificentfrigatebirds.net
Film Super-8 numérisé, site internet, image plein écran, stéréo, 5 minutes 35, boucle.
Digitized Super-8 film, web site, fullscreen image, stereo, 5 minutes 35 seconds, loop.

Beltrame, Louidgi, ‘Untitled (Magnificent Frigatebirds)’, 2010-2012. www.magnificentfrigatebirds.net. Digitized Super-8 film, web site, fullscreen image, stereo, 5 minutes 35 seconds, loop. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Beltrame, Louidgi, ‘Untitled (Magnificent Frigatebirds)’, 2010-2012. www.magnificentfrigatebirds.net. Digitized Super-8 film, web site, fullscreen image, stereo, 5 minutes 35 seconds, loop. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (3).jpg
Beltrame, Louidgi, ‘Untitled (Magnificent Frigatebirds)’, 2010-2012. www.magnificentfrigatebirds.net. Digitized Super-8 film, web site, fullscreen image, stereo, 5 minutes 35 seconds, loop. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Davide Bertocchi (www: davidebertocchi.com)


Palais d'Iéna
Conseil économique, social et environnemental
9 place d'Iéna, Paris (FR-75116) 

Palais d’Iéna, Conseil économique, social et environnemental, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Pendolo (apologie de l'aleatoire), 2011.

Plâtre, câble dacier, laiton, 28 cm de diamètre, 1 000 cm de hauteur.
Plaster, steel cable, brass, 28 cm diametre, 1,000 cm high.

Bertocchi, Davide, ‘Pendolo (apologie de l'aleatoire)’, 2011. Plaster, steel cable, brass, 28 cm diametre, 1,000 cm high. ‘This&There’ exhibition. Palais d’Iéna, Conseil économique, social et environnemental, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Bertocchi, Davide, ‘Pendolo (apologie de l'aleatoire)’, 2011. Plaster, cable, brass, 28 cm diametre, 1,000 cm high. ‘This&There’ exhibition. Palais d’Iéna, Conseil économique, social et environnemental, Paris. Photo Nicolas Durand (1).jpg
Bertocchi, Davide, ‘Pendolo (apologie de l'aleatoire)’, 2011. Plaster, cable, brass, 28 cm diametre, 1,000 cm high. ‘This&There’ exhibition. Palais d’Iéna, Conseil économique, social et environnemental, Paris. Photo Nicolas Durand (2).jpg
 






 

















Patrick Bock (www: patrickbock.com)


Route principale du Port, Gennevilliers (FR-92230) 

Route principale du Port, Gennevilliers. Photo Patrick Bock.jpg
 


Everybody Knows This Is [Tout le monde sait que cest], 2012.

Affiche, impression couleur sur papier, 80 x 100 cm.
Poster, color print on paper, 80 x 100 cm.




Bock, Patrick, ‘Everybody Knows This Is’, 2012. Poster, color print on paper, 80 x 100 cm. ‘This&There’ exhibition. Route principale du Port, Gennevilliers. Photo Patrick Bock (1).jpg
Bock, Patrick, ‘Everybody Knows This Is’, 2012. Poster, color print on paper, 80 x 100 cm. ‘This&There’ exhibition. Route principale du Port, Gennevilliers. Photo Patrick Bock (2).jpg
 






 

















Kim Seob Boninsegni & Danaé Panchaud (www: karmainternational.org/infoglueDeliverWorkinglive3/Artists)


‘Just Add People’. Photo Kim Seob Boninsegni & Danaé Panchaud.jpg
 


Just Add People [Personnes requises], 2012.

Revue Novembre, n° 4, Genève, 10 pages.
Geneva: Novembre journal, # 4, 10 pages.

Kim Seob, Boninsegni & Panchaud, Danaé, ‘Just Add People’, 2012. Revue Novembre, n° 4, Genève, 10 pages. ‘This&There’ exhibition. Photo Kim Seob Boninsegni & Danaé Panchaud.jpg
 






 

















Gaëlle Boucand (www: gaelleboucand.com)


Librairie des Alpes
6 rue de Seine, Paris (FR-75006) 

Librairie des Alpes, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Alpes 500-3000 m, 1970-2010, 2011.

Installation video, HDV, DV, Digital8, Hi8, VHS transférés sur DVD, 17 minutes.
Video installation, HDV, DV, Digital8, Hi8, VHS transfered on DVD, 17 minutes.
Production Red Shoes.

Boucand, Gaëlle, ‘Alpes 500-3000 m, 1970-2010’, 2011. Video installation, HDV, DV, Digital8, Hi8, VHS transfered on DVD, 17 minutes. ‘This&There’ exhibition. Librairie des Alpes, Paris. Photo Gaëlle Boucand (1).jpg
Boucand, Gaëlle, ‘Alpes 500-3000 m, 1970-2010’, 2011. Video installation, HDV, DV, Digital8, Hi8, VHS transfered on DVD, 17 minutes. ‘This&There’ exhibition. Librairie des Alpes, Paris. Photo Gaëlle Boucand (2).jpg
 






 

















Guillaume Bruère (www: guillaumebruere.com)


Le Petit Curieux
16 rue des Filles du Calvaire, Paris (FR-75003) 

Le Petit Curieux, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Affiche, 2011.

Installation, mix media sur papier, cadre, 100 x 70 cm.
Installation, mix media on paper, frame, 100 x 70 cm.

Bruère, Guillaume, ‘Affiche’, 2011. Installation, mix media on paper, frame, 100 x 70 cm. ‘This&There’ exhibition. Le Petit Curieux, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Davide Cascio (www: davidecascio.com)


Cote: 914.436.1FED. Bibliothèque Discothèque, François Villon.
81 boulevard de la Villette, Paris (FR-75010) 

Siège du Parti Communiste Français (Oscar Niemeyer). Photo Claude Closky.jpg
 


Quand les dômes étaient blancs (voyage au pays des timides) [When The Domes Were White (A Journey to The Country of Timid People)], 2012.

Édition de lartiste, livre, couverture souple, français / anglais, 56 pages, 26 x 18 cm.
Artists edition, book, softcover, English / French, 56 pages, 26 x 18 cm.

Cascio, Davide, ‘Quand les dômes étaient blancs (voyage au pays des timides)’, 2012. Artist’s edition, book, 56 pages, 26 x 18 cm. Cote 914.436.1FED. Bibliothèque François-Villon, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Davide Cascio.jpg
Cascio, Davide, ‘Quand les dômes étaient blancs (voyage au pays des timides)’, 2012. Artist’s edition, book, 56 pages, 26 x 18 cm. Cote 914.436.1FED. Bibliothèque François-Villon, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky 1.jpg
Cascio, Davide, ‘Quand les dômes étaient blancs (voyage au pays des timides)’, 2012. Artist’s edition, book, 56 pages, 26 x 18 cm. Cote 914.436.1FED. Bibliothèque François-Villon, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky 2.jpg
Cascio, Davide, ‘Quand les dômes étaient blancs (voyage au pays des timides)’, 2012. Artist’s edition, book, 56 pages, 26 x 18 cm. Cote 914.436.1FED. Bibliothèque François-Villon, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky 3.jpg
 






 

















Alex Cecchetti


 

beach (Cecchetti, Alex).jpg
 


I Agree With Stones [Je suis d'accord avec les pierres], 2012.

Performance, 30 minutes, galerie des Sculptures, cour Khorsabad, Musée du Louvre, Paris (FR-75001).

Cecchetti, Alex, 'I Agree With Stones' [Je suis d'accord avec les pierres], 2012. Performance, 30 minutes, Galerie des Sculptures, Musée du Louvre, Paris. Photo CC (1).jpg
Cecchetti, Alex, 'I Agree With Stones' [Je suis d'accord avec les pierres], 2012. Performance, 30 minutes, Galerie des Sculptures, Musée du Louvre, Paris. Photo CC (2).jpg
 






 

















Hsia-Fei Chang (www: hsia-fei.com/portofolio_main/portofolio_main.php)


Quancheng Guangchang [Spring Place]
Jinan (CN) 

Quancheng Guangchang [Spring Place], Jinan. Photo Claude Closky.jpg
 


Lady Hsia-Fei, 2004.

Résine synthétique, 450 x 250 x 100 cm.
Synthetic resin, 450 x 250 x 100 cm.

Chang, Hsia-Fei, ‘Lady Hsia-Fei’, 2004. Synthetic resin, 450 x 250 x 100 cm. ‘This&There’ exhibition. Quancheng Guangchang [Spring Place], Jinan. Photo Hsia-Fei Chang (1).jpg
Chang, Hsia-Fei, ‘Lady Hsia-Fei’, 2004. Synthetic resin, 450 x 250 x 100 cm. ‘This&There’ exhibition. Quancheng Guangchang [Spring Place], Jinan. Photo Hsia-Fei Chang (2).jpg
 






 

















Elisabeth S. Clark (www: elisabethsclark.com)


16 rue des Ormeaux, Paris (FR-75020) 

16 rue des Ormeaux, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


One Thousand And One Nights [Mille et une nuits], 2012.

Projection de diapositives, une toutes les 24h, extrait de la série qui en comporte 1 001.
Slide projection, one every 24h, from a series composed of 1,001.

Clark, Elisabeth S., ‘One Thousand And One Nights’ [Mille et une nuits], 2012. Slide projection, one every 24h, from a series composed of 1,001. ‘This&There’ exhibition, April 7 2012, 16 rue des Ormeaux, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Clark, Elisabeth S., ‘One Thousand And One Nights’ [Mille et une nuits], 2012. Slide projection, one every 24h, from a series composed of 1,001. ‘This&There’ exhibition, April 20 2012, 16 rue des Ormeaux, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Isabelle Cornaro (www: balicehertling.com/cornaroworks.html)


Le Reflet
6 Rue Champollion, Paris (FR-75005) 

Le Reflet, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Spray Painting, 2012.

Acrylique.
Acrylic.

Cornaro, Isabelle, ‘Spray Painting’, 2012. Acrylic. ‘This&There’ exhibition. Le Reflet, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Cornaro, Isabelle, ‘Spray Painting’, 2012. Acrylic. ‘This&There’ exhibition. Le Reflet, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Marcelline Delbecq (www: marcellinedelbecq.net)


Paris (FR-75010) 

Cité Paradis. Photo Claude Closky.jpg
 


Paradis, 2006-2012.

Déambulation autour des Grands Boulevards, oeuvre sonore, insert dans la revue 02, site internet.
Stroll around the Grands Boulevards, sound piece, insert in 02 magazine, web site.
(www.paradis-this-and-there.net)

Delbecq, Marcelline, ‘Paradis’, 2006-2012. Stroll around the Grands Boulevards, sound piece, insert in 02 magazine, web site (www.paradis-this-and-there.net). ‘This&There’ exhibition. Photo Marcelline Delbecq (1).jpg
Delbecq, Marcelline, ‘Paradis’, 2006-2012. Stroll around the Grands Boulevards, sound piece, insert in 02 magazine, web site (www.paradis-this-and-there.net). ‘This&There’ exhibition. Photo Marcelline Delbecq (2).jpg
 






 

















Angela Detanico & Rafael Lain (www: detanicolain.com)


‘Helvetica’. Photo Claude Closky.jpg
 


Helvetica Concentrated, 2004

Police de caractères PostScript, carton dinvitation, impression offset, 15 x 21 cm.
Digital PostScript typeface, invitation card, offset print, 15 x 21 cm.
Collaboration Jiří Skála.

Detanico & Rafael Lain, Angela, ‘Helvetica Concentrated’, 2004. Digital PostScript typeface, invitation card, offset print, 15 x 21 cm. Collaboration Jiří Skála. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Detanico & Rafael Lain, Angela, ‘Helvetica Concentrated’, 2004. Digital PostScript typeface, invitation card, offset print, 15 x 21 cm. Collaboration Jiří Skála. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
Detanico & Rafael Lain, Angela, ‘Helvetica Concentrated’, 2004. Digital PostScript typeface, invitation card, offset print, 15 x 21 cm. Collaboration Jiří Skála. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Emma Dusong


La Poste
44 boulevard de Vaugirard, Paris (FR-75015) 

letter box. Photo Claude Closky.jpg
 


S'il te plaît [Please], 2012.

Performance chantée, installation sonore, boîte postale, chanson Donne-moi, stéréo, boucle,édition dune carte postale réponse.
Song performance, sound installation, mail box, song Donne-moi [Give Me], stereo, loop,edition of reply postcards.

Dusong, Emma, ‘S'il te plaît’ [Please], 2012. Song performance, sound installation, mail box, song ‘Donne-moi’ [Give Me], stereo, loop, edition of reply postcards.‘This&There’ exhibition. La Poste, Paris. Photo Alan Eglinton (1).jpg
Dusong, Emma, ‘S'il te plaît’ [Please], 2012. Song performance, sound installation, mail box, song ‘Donne-moi’ [Give Me], stereo, loop, edition of reply postcards.‘This&There’ exhibition. La Poste, Paris. Photo Alan Eglinton (2).jpg
 






 

















Andreas Fogarasi (www: tinyurl.com/3co298o)


Cité de Refuge
12 rue Cantagrel, Paris (FR-75013) 

Cité de Refuge. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Cité de Refuge, 2012.

Brochure gratuite, 16 pages, impression offset, 15 x 10,5 cm.
Free booklet, 16 pages, offset print, 15 x 10.5 cm.

Fogarasi, Andreas, ‘Cité de Refuge’, 2012. Free booklet, 16 pages, offset print, 15 x 10.5 cm. ‘This&There’ exhibition. Cité de Refuge, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Fogarasi, Andreas, ‘Cité de Refuge’, 2012. Free booklet, 16 pages, offset print, 15 x 10.5 cm. ‘This&There’ exhibition. Cité de Refuge, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Adriana García Galán (www: nomargen.free.fr)


Agence de voyage Tours 55
55 avenue Simon Bolivar, Paris (FR-75019) 

avenue Simon Bolivar, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Adriana Garcia Galan, From Stones to Stones [De pierres en pierres], 2009.

Vidéo (HD), écran plat, 3 minutes 52, boucle.
Video (HD), flat screen, 3 minutes 52, loop.

García Galán, Adriana, ‘From Stones to Stones’, 2009. Video (HD), flat screen, 3 minutes 52, loop. ‘This&There’ exhibition. Agence de voyage Tours 55,Paris. Photo Yan Tomaszewski (1).jpg
García Galán, Adriana, ‘From Stones to Stones’, 2009. Video (HD), flat screen, 3 minutes 52, loop. ‘This&There’ exhibition. Agence de voyage Tours 55,Paris. Photo Yan Tomaszewski (2).jpg
 






 

















Niklas Goldbach (www: niklasgoldbach.de)


Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris (FR). 

‘Diva’. Photo Niklas Goldbach.jpg
 


Post-Position: Bande à part , Post-Position: Diva, Post-Position: La Haine, 2012.

Affichage sauvage, 3 affiches, impression offset couleur, 84,1 x 59,4 cm.
Flyposting, 3 posters, color offset print, 84.1 x 59.4 cm.

Goldbach, Niklas, 'Post-Position Bande à part', 'Post-Position Diva', 'Post-Position La Haine', 2012. Flyposting, 3 posters, offset print, 84x59 cm. ‘This&There’ exhibition. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CClosky 1.jpg
Goldbach, Niklas, 'Post-Position Bande à part', 'Post-Position Diva', 'Post-Position La Haine', 2012. Flyposting, 3 posters, offset print, 84x59 cm. ‘This&There’ exhibition. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CClosky 2.jpg
Goldbach, Niklas, 'Post-Position Bande à part', 'Post-Position Diva', 'Post-Position La Haine', 2012. Flyposting, 3 posters, offset print, 84x59 cm. ‘This&There’ exhibition. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CClosky 3.jpg
Goldbach, Niklas, 'Post-Position Bande à part', 'Post-Position Diva', 'Post-Position La Haine', 2012. Flyposting, 3 posters, offset print, 84x59 cm. ‘This&There’ exhibition. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo Loup Sarion.jpg
 






 

















Isa Griese (www: isagriese.net)


colette
213 rue Saint Honoré, Paris (FR-75001) 

colette, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Balance Challenge, 2012.

Chemises, variations.
Variation of shirts.

Special guest friendsinterventions of Irene Joa,Derek Maria, Francesco Di Fabio,Matteo Rubbi...

Griese, Isa, ‘Balance Challenge’, 2012. Chemises, variations, Variation of shirts. ‘This&There’ exhibition. Colette, Paris. Photo Alan Eglinton (1).jpg
Griese, Isa, ‘Balance Challenge’, 2012. Chemises, variations, Variation of shirts. ‘This&There’ exhibition. Colette, Paris. Photo Alan Eglinton (2).jpg
Griese, Isa, ‘Balance Challenge’, 2012. Chemises, variations, Variation of shirts. ‘This&There’ exhibition. Colette, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Griese, Isa, ‘Balance Challenge’, 2012. Chemises, variations, Variation of shirts. ‘This&There’ exhibition. Colette, Paris. Photo Alan Eglinton (3).jpg
Griese, Isa, ‘Balance Challenge’, 2012. Chemises, variations, Variation of shirts. ‘This&There’ exhibition. Colette, Paris. Photo Alan Eglinton (4).jpg
 






 

















Alice Guareschi (www: aliceguareschi.it)


Olympia Bruno Coquatrix,
28 boulevard des Capucines, Paris (FR-75009) 

Olympia Bruno Coquatrix, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Je m'appelle Olympia [My Name Is Olympia], 2012.

Action pour lumières de salle, durée variable.
Action for house lights, duration variable.

Guareschi, Alice, ‘Je m'appelle Olympia’ [My Name Is Olympia], 2012. Action pour lumières de salle, durée variable. Action for house lights, duration variable. ‘This&There’ exhibition. Olympia Bruno Coquatrix, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Guareschi, Alice, ‘Je m'appelle Olympia’ [My Name Is Olympia], 2012. Action pour lumières de salle, durée variable. Action for house lights, duration variable. ‘This&There’ exhibition. Olympia Bruno Coquatrix, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Guareschi, Alice, ‘Je m'appelle Olympia’ [My Name Is Olympia], 2012. Action pour lumières de salle, durée variable. Action for house lights, duration variable. ‘This&There’ exhibition. Olympia Bruno Coquatrix, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
Guareschi, Alice, ‘Je m'appelle Olympia’ [My Name Is Olympia], 2012. Action pour lumières de salle, durée variable. Action for house lights, duration variable. ‘This&There’ exhibition. Olympia Bruno Coquatrix, Paris. Photo Claude Closky (4).jpg
 






 

















André Guedes (www: galeriecrevecoeur.com/?page_id=138)


FR66
25 rue du Renard, Paris (FR-75004) 

FR66, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Untitled (Garden, Phnom Penh, Cambodia), 2005-2012.

Porte.
Door.

Guedes, André, ‘Untitled (Garden, Phnom Penh, Cambodia)’, 2005-2012. Door. ‘This&There’ exhibition. FR66, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Guedes, André, ‘Untitled (Garden, Phnom Penh, Cambodia)’, 2005-2012. Door. ‘This&There’ exhibition. FR66, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Ramiro Guerreiro (www: galstererartprojects.com/we-work-with/ramiro-guerreiro)


Le Pavillon, Palais de Tokyo
13 avenue du Président Wilson, Paris (FR-75116) 

Palais de Tokyo, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Project for a New Pavilion [Projet pour un nouveau Pavillon], 2012.

Affiche, impression offset recto verso, 52 x 40 cm.
Poster, duplex offset print, 52 x 40 cm.

Guerreiro, Ramiro, ‘Project for a New Pavilion’ [Projet pour un nouveau Pavillon], 2012. Poster, duplex offset print, 52 x 40 cm. ‘This&There’ exhibition. Le Pavillon, Palais de Tokyo, Paris. Photo Yan Tomaszewski (1).jpg
Guerreiro, Ramiro, ‘Project for a New Pavilion’ [Projet pour un nouveau Pavillon], 2012. Poster, duplex offset print, 52 x 40 cm. ‘This&There’ exhibition. Le Pavillon, Palais de Tokyo, Paris. Photo Yan Tomaszewski (2).jpg
Guerreiro, Ramiro, ‘Project for a New Pavilion’ [Projet pour un nouveau Pavillon], 2012. Poster, duplex offset print, 52 x 40 cm. ‘This&There’ exhibition. Le Pavillon, Palais de Tokyo, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















k.g. Guttman (www: kgguttman.com)


12 rue Boissy dAnglas, Paris (FR-75008) 

12 rue Boissy d’Anglas, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Escorte, 2012.

Performance quotidienne.
Daily performance.

Guttman, k.g. ‘Escorte’, 2012. Performance quotidienne, Daily performance. Exposition «Ça&là», ‘This&There’ exhibition, 12 rue Boissy d’Anglas, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Guttman, k.g. ‘Escorte’, 2012. Performance quotidienne, Daily performance. Exposition «Ça&là», ‘This&There’ exhibition, 12 rue Boissy d’Anglas, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Guttman, k.g. ‘Escorte’, 2012. Performance quotidienne, Daily performance. Exposition «Ça&là», ‘This&There’ exhibition, 12 rue Boissy d’Anglas, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Morten Norbye Halvorsen (www: morten.us)


Grotte du Parc des Buttes Chaumont
Paris (FR-75019) 

Grotte du Parc des Buttes Chaumont, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Endless Balustrade [Balustrade sans fin], 2011-2012.

Installation, bois, acrylique, 100 x 240 cm.
Installation, wood, acrylic, 100 x 240 cm.




Halvorsen, Morten Norbye, ‘Endless Balustrade’ [Balustrade sans fin], 2011-2012. Installation, wood, acrylic, 100 x 240 cm. ‘This&There’ exhibition. Grotte du Parc des Buttes Chaumont, Paris. Photo Yan Tomaszewski (1).jpg
Halvorsen, Morten Norbye, ‘Endless Balustrade’ [Balustrade sans fin], 2011-2012. Installation, wood, acrylic, 100 x 240 cm. ‘This&There’ exhibition. Grotte du Parc des Buttes Chaumont, Paris. Photo Yan Tomaszewski (2).jpg
Halvorsen, Morten Norbye, ‘Endless Balustrade’ [Balustrade sans fin], 2011-2012. Installation, wood, acrylic, 100 x 240 cm. ‘This&There’ exhibition. Grotte du Parc des Buttes Chaumont, Paris. Photo Yan Tomaszewski (3).jpg
 






 

















Louise Hervé & Chloé Maillet (www: iiiiassociation.org)


Crypte Archéologique
7 Parvis Notre Dame, Paris (FR-75004) 

Crypte Archéologique, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Louise Hervé et Chloé Maillet, Une reconstitution et un souterrain [A Recess and a Reconstruction], 2011.

Film Super-8 numérisé, 19 minutes.Digitized Super-8, 19 minutes.

Hervé, Louise & Maillet, Chloé, ‘Une reconstitution et un souterrain’ [A Recess and a Reconstruction], 2011. Digitized Super-8, 19 minutes. ‘This&There’ exhibition. Crypte Archéologique, Paris. Photo Aurélien Mole (1).jpg
Hervé, Louise & Maillet, Chloé, ‘Une reconstitution et un souterrain’ [A Recess and a Reconstruction], 2011. Digitized Super-8, 19 minutes. ‘This&There’ exhibition. Crypte Archéologique, Paris. Photo Aurélien Mole (2).jpg
Hervé, Louise & Maillet, Chloé, ‘Une reconstitution et un souterrain’ [A Recess and a Reconstruction], 2011. Digitized Super-8, 19 minutes. ‘This&There’ exhibition. Crypte Archéologique, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Emily Joyce (www: emilyjoycestudio.com)


Point Ephémère
200 quai de Valmy, Paris (FR-75010) 

200 quai de Valmy, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Ultra 3, 2012.

Vinyle adhésif, gélatine colorée, éclairage néon in situ, dimensions variables.
Adhesive vinyl, paper, color lighting gel, and existing fluorescent light fixture, dimensions variable.

Joyce, Emily, ‘Ultra 3’, 2012. Adhesive vinyl, paper, color lighting gel, and existing fluorescent light fixture, dimensions variable. ‘This&There’ exhibition. Point Ephémère, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Joyce, Emily, ‘Ultra 3’, 2012. Adhesive vinyl, paper, color lighting gel, and existing fluorescent light fixture, dimensions variable. ‘This&There’ exhibition. Point Ephémère, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Agnieszka Kurant (www: slashseconds.org/issues/002/003/articles/akurant)


3 rue Planchat, Paris (FR-75020) 

3 rue Planchat, Paris (FR-75020). Photo Claude Closky.jpg
 


Future Anterior (Future Anterior is a version of New York Times from the year 2020. A professional clairvoyant who collaborates regularly with Interpol, police and governments and is a reliable source of information for businessman and politicians was asked to create a forecast of what will happen in and around the year 2020. The forecasts were later developed into an issue of New York Times with articles written by several New York Times journalists and other ghostwriters. The newspaper has all the parameters of NYT from a bar code to advertisments bought by existing companies. It is however printed with disappearing paint which becomes completely invisible above 21 degrees and comes back to black when it is cooled down. As a result the newspaper appears and disappears depending on the weather conditions and the temperature of the room or when touched by human hands which warm up the paper.) [Futur Antérieur (Future Anterior est une édition du New York Times datée de 2020. Un voyant professionnel, collaborant régulièrement avec Interpol, la police et les gouvernements et qui représente une source dinformation fiable pour les hommes daffaires et les hommes politiques, a été invité à faire des prédiction sur ce qui se passerait dans le monde vers 2020. Ces prédictions ont ensuite été développées selon le format darticles du New York Times par des journalistes de la rédaction ainsi que par dautres auteurs. Le journal comporte tous les attributs du NYT, reprenant à lidentique code-barres, espaces publicitaires dannonceurs réels, etc. Le journal est néanmoins imprimé avec une encre thermosensible qui devient totalement invisible lorsque la température dépasse les 21 degrés Celsius et qui redevient noire lorsque la température baisse. Ainsi, le journal apparaît et disparaît selon les conditions météorologiques, la température de la pièce dans laquelle il se trouve ou sous la chaleur dune main.)], 2007.

Encre sérigraphique thermosensible sur papier, 57 x 37,5 cm.
Thermochromic silkscreen ink on paper, 57 x 37.50 cm.

Kurant, Agnieszka, 'Future Anterior' [futur antérieur], 2007. Encre sérigraphique thermo-sensible sur papier, 57 x 37,5 cm. Vitrine public, exhibition 'This&There', Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Kurant, Agnieszka, 'Future Anterior' [futur antérieur], 2007. Encre sérigraphique thermo-sensible sur papier, 57 x 37,5 cm. Vitrine public, exhibition 'This&There', Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Kurant, Agnieszka, 'Future Anterior' [futur antérieur], 2007. Encre sérigraphique thermo-sensible sur papier, 57 x 37,5 cm. Vitrine public, exhibition 'This&There', Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
Kurant, Agnieszka, 'Future Anterior' [futur antérieur], 2007. Encre sérigraphique thermo-sensible sur papier, 57 x 37,5 cm. Vitrine public, exhibition 'This&There', Paris. Photo Claude Closky (4).jpg
 






 

















Anthony Lanzenberg (www: anthony.lanzenberg.free.fr)


Christies
9 avenue Matignon, Paris (FR-75008) 

Christie’s, Paris. Photo Anthony Lanzenberg.jpg
 



Rubber Painting, After a French XIXth Century School [Peinture caoutchouc, daprès une école française du XIXème siècle], 2012.

Silicone, 35 x 46,5 cm.

Rubber Painting, After a French XXth Century School [Peinture caoutchouc, daprès une école française du XXème siècle], 2012.

Silicone, 34 x 30 cm.

Rubber Painting, After a French Contemporary School [Peinture caoutchouc, daprès une école française contemporaine], 2012.

Silicone, 29 x 23 cm.

Lanzenberg, Anthony, ‘Rubber Painting, After a French  Contemporary School’ [Peinture caoutchouc, d’après une école française contemporaine], 2012. Silicone, 29 x 23 cm. ‘This&There’ exhibition, Christie’s, Paris. Photo A Lanzenberg.jpg
Lanzenberg, Anthony, ‘Rubber Painting, After a French  XXth Century School’, 2012. Silicone, 34 x 30 cm. ‘This & There’ exhibition, Christie’s, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Lanzenberg, Anthony, ‘Rubber Painting, After a French XIXth Century School’ [Peinture caoutchouc, d’après une école française du XIXe siècle], 2012. Silicone, 35 x 46,5 cm. ‘This&There’ exhibition, Christie’s, Paris. Photo Closky.jpg
 






 

















Adriana Lara (www: houseofgaga.com/20_Adriana_Lara.php)


Galerie Air de Paris
32 rue Louise Weiss, Paris (FR-75013) 

Galerie Air de Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Os verdadeiros artistas estão nas ruas [Les vrais artistes sont dans la rue - Real Artists Are on the Sreets], 2012.

Impression jet dencre sur toile, 40 x 28 cm.
Inkjet on canvas, 40 x 28 cm.

Lara, Adriana, ‘Os verdadeiros artistas estão nas ruas’ [Les vrais artistes sont dans la rue - Real Artists Are on the Sreets], 2012. Inkjet on canvas, 40 x 28 cm. ‘This&There’ exhibition. Galerie Air de Paris, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Lara, Adriana, ‘Os verdadeiros artistas estão nas ruas’ [Les vrais artistes sont dans la rue - Real Artists Are on the Sreets], 2012. Inkjet on canvas, 40 x 28 cm. ‘This&There’ exhibition. Galerie Air de Paris, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Seulgi Lee (www: seulgi.free.fr)


Retouches Rapides
46 Rue René Boulanger, Paris (FR-75010) 

Retouches Rapides, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Ombre [Shadow], 2012.

Vêtement à porter, coton.
Clothe to wear, coton.

Lee, Seulgi, ‘Ombre’ [Shadow], 2012. Vêtement à porter, coton. Clothe to wear, coton. ‘This&There’ exhibition. Lamy 2000, Paris. Photo Aminata Diallo.jpg
Lee, Seulgi, ‘Ombre’ [Shadow], 2012. Vêtement à porter, coton. Clothe to wear, coton. ‘This&There’ exhibition. Retouches Rapides, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Christelle Lheureux (www: christellelheureux.com)


 

nightscape. Photo dr.jpg
 


La maladie blanche, 2011.

www.la-maladie-blanche.com
Film numérisé diffusé de la tombée de la nuit jusquau lever du jour, 43 minutes.
Digitized film broadcast from dusk till dawn, 43 minutes.


Lheureux, Christelle, ‘La maladie blanche’, 2011. www.la-maladie-blanche.com, digitized film broadcast from dusk till dawn, 43 minutes. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Lheureux, Christelle, ‘La maladie blanche’, 2011. www.la-maladie-blanche.com, digitized film broadcast from dusk till dawn, 43 minutes. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
Lheureux, Christelle, ‘La maladie blanche’, 2011. www.la-maladie-blanche.com, digitized film broadcast from dusk till dawn, 43 minutes. ‘This&There’ exhibition. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 






 

















Jaime Lutzo (www: intercaste.com)


Bibliothèque Nationale Richelieu
5 rue Vivienne, Paris (FR-75002) 

Bibliothèque Nationale Richelieu, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Dans la lumière de la nuit noire foncée [Into the Light of the Dark Black Night], 2012.

Programmation video, moniteur, fac-similé de L'Art, exercice de la cruauté de Georges Bataille.
Video program, monitor, Georges Bataille's The Cruel Practice of Art facsimile.

Lutzo, Jaime, ‘Into the Light of the Dark Black Night’, 2012. Video program, monitor, Georges Bataille's ‘The Cruel Practice of Art’ facsimile. ‘This&There’ exhibition. Bibliothèque Nationale Richelieu, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Lutzo, Jaime, ‘Into the Light of the Dark Black Night’, 2012. Video program, monitor, Georges Bataille's ‘The Cruel Practice of Art’ facsimile. ‘This&There’ exhibition. Bibliothèque Nationale Richelieu, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Marie Maillard (www: video-wallpaper.com)


Esplanade du Palais de Tokyo
13 avenue du Président-Wilson, Paris (FR-75116) 

Esplanade du Palais de Tokyo, Paris. Photo Marie Maillard.jpg
 


Wall 1204, 2012.

Réalité augmentée, tablette Android.
Enhanced reality, Android tablet.

Maillard, Marie, ‘Wall 1204’, 2012. Enhanced reality, Android tablet. ‘This&There’ exhibition. Esplanade du Palais de Tokyo, Paris. Photo Marie Maillard.jpg
 






 

















Benoît Maire (www: cortexathletico.com/fr/artistes/oeuvres/715/benoit-maire)


Bibliothèque Louvre, 4 place du Louvre, Paris (FR-75001)
Bibliothèque Rainer Maria Rilke, 88 ter boulevard de Port-Royal, Paris (FR-75005)
Bibliothèque André Malraux, 78 boulevard Raspail, Paris (FR-75006)
Bibliothèque Parmentier, 20 bis avenue Parmentier, Paris (FR-75011)
Médiathèque Hélène Berr, 70 rue de Picpus, Paris (FR-75012) 

Bibliothèque Parmentier, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Histoire de la géométrie n°12 [History of Geometry no. 12], 2010.

Carte postale insérée dans les livres :
Postcard inserted in the books:
Jean François Lyotard, La Confession d'Augustin, p. 64-65, Gaston Bachelard, La Flamme dune chandelle, p. 70-71, Marcel Duchamp, Duchamp du signe, p. 62-63, 146-147, Martin Heidegger, Être et temps, p. 88-89, Catherine Malabou, Le Change Heidegger. Du fantastique en philosophie, p. 190-191, 326-327.

Maire, Benoît, ‘Histoire de la géométrie n°12’, 2010. Carte postale insérée dans les livres. Bibliothèques municipales, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Maire, Benoît, ‘Histoire de la géométrie n°12’, 2010. Carte postale insérée dans les livres. Bibliothèques municipales, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Anne-Laure Maison (www: annelauremaison.com)


Magasin Camif, open space du groupe Matelsom
286, rue du Stade, Chauray (FR-79180) 

Magasin Camif, open space du groupe Matelsom, Chauray. Photo Anne-Laure Maison.jpg
 


'Contact', 2010.

Installation in situ, vinyle adhésif.
In-situ installation, adhesive vinyl.

Maison, Anne-Laure, 'Contact', 2010. ‘In-situ’ installation, adhesive vinyl. ‘This&There’ exhibition. Magasin Camif, open space du groupe Matelsom, Chauray. Photo Anne-Laure Maison.jpg
 






 

















Olive Martin (www: plaidoiriepourunejurisprudence.net)


Kiosque presse
Place de la Concorde, Paris (FR-75008) 

Place de la Concorde, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Carte postale pour la place de la Concorde [Postcard for the Place de la Concorde],
1997-2012.

Carte postale, offset couleur, 10,5 x 15 cm.
Postcard, color offset, 10.5 x 15 cm.

Martin, Olive, ‘Postcard for the Place de la Concorde’, 1997-2012. Postcard, color offset, 10.5 x 15 cm. ‘This&There’ exhibition. Kiosque presse, Place de la Concorde, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Martin, Olive, ‘Postcard for the Place de la Concorde’, 1997-2012. Postcard, color offset, 10.5 x 15 cm. ‘This&There’ exhibition. Kiosque presse, Place de la Concorde, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Benjamin Lee Martin (www: benjaminleemartin.be)


Internet, www.google.com/search?q=Benjamin+Lee+Martin 

Internet, www.google.com-search-q=Benjamin+Lee+Martin. Photo Claude Closky.jpg
 


Google Me, 2012.

SEO pour internet (Optimisation pour moteur de recherche).
Online SEO (Search Engine Optimization).

Martin, Benjamin Lee, ‘Google Me’, 2012. Online SEO (Search Engine Optimization). ‘This&There’ exhibition. Internet, www.google.com-search-q=Benjamin+Lee+Martin. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Ariane Michel (www: arianemichel.com)


Métro Concorde
Paris (FR-75008) 

Métro Concorde, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Tube Safari, 2012.

Affichage dans un couloir du métro, 47 impressions jet dencre, 150 x 200 cm.
Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm.

Michel, Ariane, ‘Tube Safari’, 2012. Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm. ‘This&There’ exhibition. Concorde subway station, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Michel, Ariane, ‘Tube Safari’, 2012. Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm. ‘This&There’ exhibition. Concorde subway station, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Michel, Ariane, ‘Tube Safari’, 2012. Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm. ‘This&There’ exhibition. Concorde subway station, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
Michel, Ariane, ‘Tube Safari’, 2012. Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm. ‘This&There’ exhibition. Concorde subway station, Paris. Photo Claude Closky (5).jpg
Michel, Ariane, ‘Tube Safari’, 2012. Billposting in a subway corridor. 47 color prints, 150 x 200 cm. ‘This&There’ exhibition. Concorde subway station, Paris. Photo Claude Closky (4).jpg
 






 

















Nicolas Milhé (www: nicolasmilhe.com)


Métro Concorde
Paris (FR-75008) 

métro Concorde, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Grand Plan [Large Map (remake)], 2002-2012.

Impression couleur, 99 x 128 cm.
Color print, 99 x 128 cm.

Milhé, Nicolas, ‘Large Map (remake)’, 2002-2012. Color print, 99 x 128 cm. ‘This&There’ exhibition. Métro Concorde, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Milhé, Nicolas, ‘Large Map (remake)’ [detail], 2002-2012. Color print, 99 x 128 cm. ‘This&There’ exhibition. Métro Concorde, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Wagner Morales (www: wagnermorales.com)


Cinémas MK2
Paris (FR) 

tv. Photo Wagner Morales.jpg
 


Screen Shots, 2012.

Film Super-8 numérisé, full-HD, 1 minute 30 secondes.
Digitilized Super-8 film, full-HD, 1 minute 30 seconds.

Morales, Wagner, ‘Screen Shots’, 2012. Digitilized Super-8 film, full-HD, 1 minute 30 seconds. ‘This&There’ exhibition. Cinémas MK2, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Morales, Wagner, ‘Screen Shots’, 2012. Digitilized Super-8 film, full-HD, 1 minute 30 seconds. ‘This&There’ exhibition. Cinémas MK2, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Morales, Wagner, ‘Screen Shots’, 2012. Digitilized Super-8 film, full-HD, 1 minute 30 seconds. ‘This&There’ exhibition. Cinémas MK2, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Charlotte Moth (www: marcellealix.com/artistes/oeuvres/660/charlotte-moth)


1405 Turtle Creek Boulevard, Dallas (US) 

1405 Turtle Creek Boulevard, Dallas. Photo Florence Ostende.jpg
 


Behind every surface there is a mystery: a hand that might emerge, an image that might be kindled,or a structure that might reveal its image [Derrière chaque surface se cache un mystère : une main peut apparaître...], version 7, 2012.

Installation dun rideau pailleté.
Installation of a sequined curtain.

Moth, Charlotte, ‘Behind every surface there is a mystery...’, version 7, 2012. Installation of a sequined curtain. ‘This&There’ exhibition. 1405 Turtle Creek Boulevard, Dallas. Photo Kathryn Little.jpg
 






 

















Estelle Nabeyrat (www: estellenabeyrat.net)


Paris (FR) 

photocopie publication Seth Siegelaub. Estelle Nabeyrat.jpg
 


April, Mai 2012/ Avril, Mai 2012/ April, May 2012, 2012.

Actions en / in collaboration avec / with Einat Amir, Davide Bertocchi, Andreas Fogarasi, Adriana García Galán, Agnieszka Kurant, Olive Martin, Charlotte Moth, Amilcar Packer, Samir Ramdani & Serge Stephan, Julia Rometti & Victor Costales.

Tentative dépuisement dun (autre) lieu parisien [An Attempt at Exhausting a (an other) Place in Paris].
Première action avec Amilcar Packer, le 17 avril 2012, square Alban Satragne, Paris.
First action with Amilcar Packer, April 17 2012, square Alban Satragne, Paris.

Nabeyrat, Estelle, ‘April, Mai 2012 - Avril, Mai 2012 - April, May 2012’, 2012. First action with Amilcar Packer, April 17 2012, square Alban Satragne, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Yan Tomaszewski.jpg
Nabeyrat, Estelle, ‘April, Mai 2012 - Avril, Mai 2012 - April, May 2012’, 2012. First action with Amilcar Packer, April 17 2012, square Alban Satragne, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Estelle Nabeyrat.jpg
 






 

















Jorge Pedro Nùñez (www: galeriecrevecoeur.com/?page_id=66)


Carrousel du Louvre, galerie commerciale
99 Rue de Rivoli, Paris (FR-75001) 

Carrousel du Louvre, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Elle a les dents qui rayent le parquet [She Has Teeth That Scratch The Floor], 2011

Gélatines colorées. Croquis préparatoires. Non réalisé.
Color gelatin. Working sketches. Not realized.

Nùñez, Jorge Pedro, ‘Elle a les dents qui rayent le parquet’ [She Has Teeth That Scratch The Floor], 2011. Color gelatin. Working sketches. Not realized. ‘This&There’ exhibition. Carrousel du Louvre, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Gerald Petit (www: geraldpetit.net)


Maison de Victor Hugo
6 Place des Vosges, Paris (FR-75004) 

Maison de Victor Hugo, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Aphor, 2011.

Sérigraphie sur Alucobond, 200 x 150 cm.
Serigraphy on Alucobond, 200 x 150 cm.

Petit, Gerald, ‘Aphor’, 2011. Serigraphy on Alucobond, 200 x 150 cm. ‘This&There’ exhibition. Maison de Victor Hugo, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 






 

















Fabrice Pichat (www: janvaneyck.nl/4_4_cv/cv_f_pic.html)


CYI, 42 Passage du Caire, Paris (FR-75002)

CYI, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Réflexion faite, 2005

Porte vitrée, deux butées, reflet.
Glass door, two door stop, reflection.

Pichat, Fabrice, ‘Réflexion faite’, 2005. Porte vitrée, deux butées, reflet. Glass door, two door stop, reflection. ‘This&There’ exhibition. CYI, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Pichat, Fabrice, ‘Réflexion faite’, 2005. Porte vitrée, deux butées, reflet. Glass door, two door stop, reflection. ‘This&There’ exhibition. CYI, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
 






 

















Emilie Pitoiset (www: emiliepitoiset.net)


Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris (FR) 

Pitoiset, Emilie. Madeleine, Marais, République, Belleville,, Paris (FR).jpg
 


Damage, 2006-2012.

Affichage sauvage, affiches, offset noir & blanc, 84,1 x 59,4 cm.
Flyposting, posters, black & white offset, 84.1 x 59.4 cm.

Pitoiset, Emilie, 'Damage', 2006-2012. Affichage sauvage, impression offset noir et blanc, 84,1 x 59,4 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CC (1).jpg
Pitoiset, Emilie, 'Damage', 2006-2012. Affichage sauvage, impression offset noir et blanc, 84,1 x 59,4 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CC (2).jpg
Pitoiset, Emilie, 'Damage', 2006-2012. Affichage sauvage, impression offset noir et blanc, 84,1 x 59,4 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo Claude Closky (4).jpg
Pitoiset, Emilie, ‘Damage’, 2006-2012. Affichage sauvage, impression offset noir et blanc, 84,1 x 59,4 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Loup Sarion (1).jpg
Pitoiset, Emilie, 'Damage', 2006-2012. Affichage sauvage, impression offset noir et blanc, 84,1 x 59,4 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. Photo CC (3).jpg
 






 

















Noëlle Pujol (www: noellepujol.free.fr)


 

cyber café. Photo Dominique Huet.jpg
 


'Marweb', 2001-2012.

Blog (http://marweb-this-and-there.blogspot.fr)

Pujol, Noëlle, 'Marweb', 2001-2012. Blog (marweb-this-and-there.blogspot.fr). ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky.jpg
Pujol, Noëlle, 'Marweb', 2001-2012. Blog (marweb-this-and-there.blogspot.fr). ‘This&There’ exhibition. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 






 

















Samir Ramdani & Serge Stephan


Jagna Ciuchta, ‘Untitled (63.)’, 2010.jpg
 


Samir Ramdani & Serge Stephan.

Accrochage d'œuvre dart dans le film L'Écume des jours (2012) de Michel Gondry (scène : 33 int. salle conférence / cabine - soir). Œuvre : Sans titre (63.) de Jagna Ciuchta (2010), réplique en volume du Dos dun tableau (1670) de Cornelis Norbertus Gysbrechts.
Installation of an artwork inside the feature film L'Écume des jours (2012) by Michel Gondry (scene: 33 indoor lecture room/lodge-night). Work: Untitled (63.) by Jagna Ciuchta (2010). Three-dimensional replica of Cornelis Norbertus Gysbrechts Back of a painting (1670).

Samir Ramdani & Serge Stephan. Installation of an artwork inside feature films. ‘This&There’ exhibition. Photo S. Ramdani & S. Stephan (1).jpg
Samir Ramdani & Serge Stephan. Installation of an artwork inside feature films. ‘This&There’ exhibition. Photo S. Ramdani & S. Stephan (2).jpg
 






 

















Emilie Renard (www: lafermedubuisson.com/La-ronde,1682.html)


54 rue de lAqueduc, Paris (FR-75010) 

54 rue de l’Aqueduc, Paris. Photo Emilie Renard.jpg
 


Emilie Renard

Documents sur une activité curatoriale, sur rendez-vous.
Documents on a curatorial activity, by appointment.

Renard, Emilie. Documents on a curatorial activity, by appointment. ‘This&There’ exhibition. 54 rue de l’Aqueduc, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Julia Rometti & Victor Costales (www: davidrobertsartfoundation.com/exhibitions/_41,2103/?skip=5)


Hôtel Le Meurice
228 rue de Rivoli, Paris (FR-75001) 

Hôtel Le Meurice, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Ediciones del Exotismo Ordinario Internacional Neotropical, 2011 - en cours / ongoing.

Consultation libre de 19 publications des artistes, accompagnée du cocktail «Succulent Strategy» conçu spécialement par David Waddington & Pablo León de la Barra.
Free consultation of 19 booklets by the artists, accompanied by the cocktail “Succulent Strategy” specially conceived by David Waddington & Pablo León de la Barra.

Rometti, Julia & Costales, Victor, ‘Ediciones del Exotismo Ordinario Internacional Neotropical’, 2011-. 19 booklets, cocktail “Succulent Strategy” (D Waddington & P-L de la Barra). ‘This&There’ exhibition. Le Meurice, Paris. Photo C Closky.jpg
 






 

















Matteo Rubbi (www: studioguenzani.it/artist/matteo-rubbi)


Jardin du Luxembourg
Paris (FR-75006) 

Jardin du Luxembourg. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 


Alexander Lang, 2009.

Jeu de plateau, brevet, tous les samedis et dimanches après-midi.
Board game, patent, every Saturday and Sunday afternoons.

Rubbi, Matteo, ‘Alexander Lang’, 2009. Board game, patent, every Saturday and Sunday afternoons. ‘This&There’ exhibition. Jardin du Luxembourg, Paris. Photo Claude Closky (1).jpg
Rubbi, Matteo, ‘Alexander Lang’, 2009. Board game, patent, every Saturday and Sunday afternoons. ‘This&There’ exhibition. Jardin du Luxembourg, Paris. Photo Claude Closky (2).jpg
Rubbi, Matteo, ‘Alexander Lang’, 2009. Board game, patent, every Saturday and Sunday afternoons. ‘This&There’ exhibition. Jardin du Luxembourg, Paris. Photo Claude Closky (3).jpg
 






 

















Jorge Satorre Domenech


 

corner of Rue Rivoli and Rue des Ecouffes. Photo Claude Closky.jpg
 


Cornichons [Pickles], 2012.

Impression laser noir et blanc, deux pages 29,7 x 21 cm, envoyées par courrier.
Black and white laser print, two pages 29.7 x 21 cm each, sent by mail.

Satorre Domenech, Jorge, ‘Cornichons’ [Pickles], 2012. Black and white laser print, two pages 29.7 x 21 cm each, sent by mail. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
 






 

















Denis Savary (www: xippas.com/fr/i/artiste/denis_savary/)


Le Cyclop
Bois-des-Pauvres, Milly-la-Forêt (FR-91490) 

Le Cyclop, Bois-des-Pauvres, Milly-la-Forêt. Photo Denis Savary.jpg
 


Etourneaux, d'après l'Ursonate de Kurt Schwitters [Starlings, After Ursonate by Kurt Schwitters], 2012.

Installation sonore, lecteur numérique, amplificateur, enceintes.
Sound installation, digital player, amplifier, speakers.
Interprétation Johnny Rasse, Jean Boucault.

Savary, Denis, Starlings, After ‘Ursonate’ by Kurt Schwitters, 2012. Sound installation, digital player, amplifier, speakers. ‘This&There’ exhibition. Le Cyclop, Bois-des-Pauvres, Milly-la-Forêt. Photo Denis Savary (1).jpg
Savary, Denis, Starlings, After ‘Ursonate’ by Kurt Schwitters, 2012. Sound installation, digital player, amplifier, speakers. ‘This&There’ exhibition. Le Cyclop, Bois-des-Pauvres, Milly-la-Forêt. Photo Denis Savary (2).jpg
 






 

















Charlotte Seidel (www: charlotteseidel.de)


Place Jules Joffrin
Paris (FR-75018) 

Place Jules Joffrin, Paris. Photo Charlotte Seidel.jpg
 


'after you', 2012.

Maintien dune flaque deau.
Maintenance of a water puddle.

Seidel, Charlotte, 'after you', 2012. Maintenance of a water puddle. ‘This&There’ exhibition. Place Jules Joffrin, Paris. Photo Charlotte Seidel.jpg
Seidel, Charlotte, 'after you', 2012. Maintenance of a water puddle. ‘This&There’ exhibition. Place Jules Joffrin, Paris. Photo Yan Tomaszewski (1).jpg
Seidel, Charlotte, 'after you', 2012. Maintenance of a water puddle. ‘This&There’ exhibition. Place Jules Joffrin, Paris. Photo Yan Tomaszewski (2).jpg
 






 

















Jiří Skála (www: cz.tranzit.org/en/exhibition/0/2004-10-01/exhibition-skala)


Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR) 

boulevard Sebastopol (Jiri Skala).jpg
 


Augure n.3, 2012.

Performance pour deux acteurs, tous les mercredis, jeudis, vendredis, samedis. De 9h à 10h, départ 'Château d'eau'.
Performance for two actors, every Wednesday, Thursday, Friday, Saturday. From 9 to 10 am, starting at 'Château d'eau'.

Skála, Jiří, Jiří Skála, 'Augure n.3', 2012. Performance pour deux acteurs. Performance for two actors. Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR). Photo Jiří Skála (1).jpg
Skála, Jiří, Jiří Skála, 'Augure n.3', 2012. Performance pour deux acteurs. Performance for two actors. Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR). Photo Jiří Skála (2).jpg
Skála, Jiří, Jiří Skála, 'Augure n.3', 2012. Performance pour deux acteurs. Performance for two actors. Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR). Photo Jiří Skála (3).jpg
Skála, Jiří, Jiří Skála, 'Augure n.3', 2012. Performance pour deux acteurs. Performance for two actors. Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR). Photo Jiří Skála (4).jpg
Skála, Jiří, Jiří Skála, 'Augure n.3', 2012. Performance pour deux acteurs. Performance for two actors. Château d'eau, République, Marais, Arts et Métiers, Saint-Denis, Paris (FR). Photo Jiří Skála (5).jpg
 






 

















Axel Straschnoy (www: axel.straschnoy.com)


Collection privée
Paris (FR) 

Collection privée, Paris. Photo Marion Prouteau.jpg
 


Contextos de Exhibición de un Marco Negro [Contextes dexpositions dun cadre noir / Exhibition Contexts of a Black Frame], 2007-2012.

Cadre / sténopé, série de transparents format 4 x 5 pouces, cadre 50 x 63 x 13 cm, transparents 10 x 12,5 cm.
Frame / pinhole camera, 4 x 5 inch color transparency series, frame 50 x 63 x 13 cm, transparencies 10 x 12.5 cm.

Straschnoy, Axel, ‘Contextos de Exhibición de un Marco Negro’, 2007-2012. Frame - pinhole camera, color transparency series, 50 x 63 x 13 cm, transparencies 10 x 12.5cm. ‘This&There’ exhibition. Collection privée, Paris. Photo C Closky.jpg
 






 

















Koki Tanaka (www: kktnk.com)


Santa Monica Freeway from Downtown Los Angeles to Santa Monica (US) 

Santa Monica Freeway. Photo Koki Tanaka.jpg
 


Painting to the public (Santa Monica Fwy, Los Angeles) [Peinture pour le public (Santa Monica Fwy, Los Angeles)], 2012.

Performance non annoncée, tableau et porte-vélos accrochés à une voiture.
Unannounced performance, painting and bike rack attached to a car.

Tanaka, Koki, ‘Painting to the public (Santa Monica Fwy)’, 2012. Unannounced performance, painting and bike rack attached to a car. ‘This&There’ exhibition. Santa Monica Freeway from Downtown Los Angeles to Santa Monica. Photo Koki Tanaka (1).jpg
Tanaka, Koki, ‘Painting to the public (Santa Monica Fwy)’, 2012. Unannounced performance, painting and bike rack attached to a car. ‘This&There’ exhibition. Santa Monica Freeway from Downtown Los Angeles to Santa Monica. Photo Koki Tanaka (2).jpg
 






 

















Iris Touliatou (www: iristouliatou.com)


Tourexcel AFAT Voyages & Affaires
48 rue Galilée, Paris (FR-75008) 

The sun. Photo dr.jpg
 


Light Plot, 2012.

80 diapositives, projecteur carrousel, dimensions et durée variables.
80 slides, carousel slide projector, dimensions and duration variable.

Touliatou, Iris, ‘Light Plot’, 2012. 80 slides, carousel slide projector, dimensions and duration variable. ‘This&There’ exhibition. Tourexcel AFAT Voyages & Affaires, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
Touliatou, Iris, ‘Light Plot’, 2012. 80 slides, carousel slide projector, dimensions and duration variable. ‘This&There’ exhibition. Tourexcel AFAT Voyages & Affaires, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Gilles Toutevoix (www: gillestoutevoix.com)


Angle de la maison du Docteur Blanche
22 rue Norvins, Paris (FR-75018) 

angle de la maison du Docteur Blanche, 22 rue Norvins, Paris. Photo Claude Closky.jpg
 


Aucun reflet n'est une île [No Reflection Is An Island], 2012.

Structure de bois et panneaux, feuilles miroir adhésives.
Wood structure, adhesive mirror sheets.

Toutevoix, Gilles, ‘Aucun reflet n'est une île’ [No Reflection Is An Island], 2012. Wood structure, adhesive mirror sheets. ‘This&There’ exhibition, Docteur Blanche house, 22 rue Norvins, Paris. Photo Claude Closky.jpg
Toutevoix, Gilles, ‘Aucun reflet n'est une île’ [No Reflection Is An Island], 2012. Wood structure, adhesive mirror sheets. ‘This&There’ exhibition, Docteur Blanche house, 22 rue Norvins, Paris. Photo Gilles Toutevoix.jpg
 






 

















Adam Vackar (www: adamvackar.com)


Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris (FR) 

shampooing. Photo Claude Closky.jpg
 


'Shampoo Poems', 2011.

Affichage sauvage, affiches, offset noir & blanc, 100 x 70 cm.
Performance Manifeste du nouveau chamanisme le 16 avril 2012, avec MimozeM.
Flyposting, posters, black & white offset, 100 x 70 cm.
Performance New Shamanism Manifesto on April 16 2012, with MimozeM.

Vackar, Adam, 'Shampoo Poems', 2011. Flyposting, posters, black & white offset, 100 x 70 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (1).jpg
Vackar, Adam, 'Shampoo Poems', 2011. Flyposting, posters, black & white offset, 100 x 70 cm. Madeleine, Marais, République, Belleville, Paris. ‘This&There’ exhibition. Photo Claude Closky (2).jpg
Vackar, Adam, performance ‘New Shamanism Manifesto’ on April 16 2012, with MimozeM. ‘This&There’ exhibition. Fondation d'entreprise Ricard. Photo Claude Closky.jpg
 






 

















Stéphane Vigny (www: stephanevigny.free.fr)


Mojito Lab
28 Rue Keller, Paris (FR-75011) 

‘Love Me Do’ 7”. Photo Gérard Quilès.jpg
 


Love Me Do, 2005.

Chanson, stéréo, 2 minutes 30 secondes, jukebox.
Song, stereo, 2 minutes 30 seconds, jukebox.

Vigny, Stéphane, ‘Love Me Do’, 2005. Song, stereo, 2 minutes 30 seconds, jukebox. ‘This&There’ exhibition. Mojito Lab, Paris. Photo Yan Tomaszewski.jpg
 






 

















Apichatpong Weerasethakul & Chaisiri Jiwarangsan (www: kickthemachine.com)


Épicerie-bar karaoké
Grocery store-karaoke bar
Mae Rim, Chiang Mai (TH) 

Grocery store-karaoke bar, Mae Rim, Chiang Mai. Photo Apichatpong Weerasethakul.jpg
 


The Books of Discipline, 2012.

Installation, mini bibliothèque, album dhistoires de fantômes.
Installation, mini library, ghost stories comic books.

Weerasethakul, Apichatpong & Jiwarangsan, Chaisiri, ‘The Books of Discipline’, 2012. Installation, mini library, ghost stories comic books. ‘This&There’ exhibition. Grocery store-karaoke bar, Mae Rim, Chiang Mai. Photo A. Weerasethakul (1).jpg
Weerasethakul, Apichatpong & Jiwarangsan, Chaisiri, ‘The Books of Discipline’, 2012. Installation, mini library, ghost stories comic books. ‘This&There’ exhibition. Grocery store-karaoke bar, Mae Rim, Chiang Mai. Photo A. Weerasethakul (2).jpg